Wednesday, June 2, 2010

~ welcome~


salam satu malaysia,........

ni first time aku buat blog,.so,aku masih dalam proses pembelajaran ke arah mencemerlangkan diri menjadi blogger,.hehehe
sound weird.....tp itu la kenyataan,..(^_^) wish me luck.,,


so utk post pertama ni,.aku cakap pasal tempat lahir aku (LABUAN).....

LABUAN??? aku rasa masih ramai org confuse,.di mana labuan?? termasuk dalam negara mana??

sebenarnya,.LABUAN adalah nama satu pulau yang diduduki manusia pelbagai kaum.,still terletak di bumi malaysia.,kedudukan berhampiran dgn negeri sabah & negara Brunie Darussalam.,
confius,.?? sbnrnya labuan ni bukanlah salah 1 daerah dlm negeri sabah,..tp,labuan ni adalah di bawah kerajaan persekutuan sprt wilayah persekutuan kuala lumpur & wilayah persekutuan putrajaya,..
in conclusion,.labuan dikenali sbgai wilayah persekutuan labuan,..=)

ada apa di labuan??
dah nama pulau,.memang lah kecik kan..tp di atas pulau ni still bnyk kemudahan yang telah disediakan oleh pihak kerajaan,.rasanya semua pn dah lengkap,.
ALHAMDULLILLAH...
labuan juga dikenali sbgai pulau bebas cukai,..
coklat,.rokok,.kereta,..lebih murah dr semenanjung,...
lps tu mkn di mana2 restoran segera pn,.tiada cukai dikenakan.....best kan?? hehehe

labuan juga dikenali sbb bnyk pantai yang cantik & bersih,..
so,.org labuan mmg suka pergi picnic,..ada mcm2 nama pantai di pulau ni..
pantai pancur hitam,.pohon batu,..taman damai,..pantai manikar,..semua best.....(^_^)

itulah antara cerita aku pasal tempat kelahiran aku ni,......






No comments: