Thursday, July 7, 2011

not in the mood?

as-salam. :)

tajuk entry ni tidak berkaitan dengan situasi aku sekarang. now, aku happy ja. (^_^) but suddenly,aku teringin nak share what im doing when im in suram mood.hehe  benda ni kan natural phenomena. so, its not big matter asalkan kita boleh atasinya dengan baik. 


1) silent mode activated : tiba-tiba boleh jadi bisu padahal sebelum tu macam mulut tercabut ekor. haha why? sebab aku rasa diam salah satu cara untuk mengelakkan aku melepaskan kemarahan di tempat orang yang salah. sebelum perang mulut berlaku, better im not speaking at all. pernah dengar ayat ni?

talk is silver, silence is gold!

aku rasa aku meng"aplikasi"kan qoute ni.  



2) marathon movie : yang ini pun aku selalu apply. bila sedih or marah mencengkam jiwa, movie (especially korean story) adalah ubat aku. hehe  sebab movie selalu menceritakan kehidupan yang bagi aku sangat indah. walaupun tau benda tu mungkin tidak akan wujud dalam dunia realiti, tapi apa salahnya, aku membayangkan. yeah, im quite imaginative person. :)  lepas tu akan bersemangat balik. 


3) baca surah Yaasin : yang ini the most important thing in life. get spirit and mengadu dengan Allah. bila aku rasa sangat sedih dan tak dapat luahkan kat somebody, aku akan baca surah ni. for sure, my tears also keluar dengan lebatnya time baca surah yang banyak nikmat ni. :) after that, i will go to sleep and when i woke up, rasa lebih tenang menyapa hati yang lara. 


banyak lagi method lain yang berkesan bergantung dengan individu tu sendiri kan? tapi, i really want to do this when im not in the mood. makan banyak-banyak time tak ada mood. hehe selalu kan orang apply benda ni. but it's not working on me. mungkin sebab setiap waktu makan pun aku makan banyak jugak. haha :)


gambar hiasan..:)

p/s: korang pulak buat apa bila sedih, marah atau kecewa? share with me. mana tau someday aku boleh try apa yang korang buat. hehe :)

adios~~~
 

3 comments:

secebis.biskut said...

mar, aku lau tgh marah sangat2.. aku gigit lidah dlm mulut.. haha.. pelik x?? kira nk elak dari mulut ckp bukan2.. huhu...

Nurul Aziemah said...

makan coklat.sebab coklat ada endorphins yang akan buat kita rasa gembira :DD

Dan tengok cerita tu yam..kita serupaaaaa :))

mariam said...

zu: sakit doh gigit lidah..xde cara yg lbh ngeri ke zu?

gee: yeah! thanks ingtkn psl coklat.nnt aku beli coklat bnyk2 di skyblue..:P