Sunday, July 4, 2010

program curahan kasih..

pada 3 julai (kemarin),.aku terikut satu program yang dinamakan program curahan kasih di sek.keb pekan 1,labuan..
actually,.aku just mewakili ibu bapa aku yang tak dapat datang untuk program sekolah adik aku ni,.first2 tu aku agak keberatan untuk pergi sebab aku ingat ceramah yang akan di bagi tu kemungkinan boring,.hehehe
tapi,lepas fikir2 balik ni ada la benda last yang aku kena tolong mak bapak aku before balik johor esok (5 julai)..so pergi la dengan keterpaksaan..dan tak sangka program ni sangat best..sebab penceramah (En. bahrin bin sabar) menekankan hubungan antara anak-anak dan ibu bapa,.of course la,program ni akan menjana air mata semua orang yang hadir,.hahahaha
aku pun tak terkecuali,.sangat sedih even aku hanya datang sebagai seorang kakak,.ceramah ni banyak membuka minda aku untuk berfikir tentang pengorbanan mak bapak aku selama 20 tahun ni..walaupun bapak aku seorang yang tegas dan selalu marah even kesalahan kecil,aku kena bersabar dan terima segalanya dengan hati terbuka..aku tau bapak aku sayang aku walaupun aku banyak kali mengecewakan kedua2 ibubapa aku,.dah banyak yang bapak aku korbankan sampai aku masuk U ni,.dan aku memang rapat dengan mak aku,.standard la kan kalau perempuan rapat dengan mak,.aku tau mereka mengharapkan kejayaan aku sebagai anak sulung untuk mengubah nasib keluarga aku sekarang,.aku akan buat yang terbaik dan termampu untuk beberapa tahun ni..thanks for everything,mum & dad,.=)

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani....
"ya allah ya tuhanku,kau peliharalah kedua ibu bapaku seperti mana mereka memelihara ku semasa kecil"..

No comments: