Friday, July 30, 2010

fobia..!!!

salam..

fobia ka aku ni??mungkin aku nda perasan tp itulah yg org nmpak,.ceritanya....ahad lepas aku balik rumah makcik aku di pasir gudang,.time tu,mau gerak balik utm suda..aku tunggu la bas ke taman U dkt pondok menunggu tu,.time duduk tu,tiba2 ada seorg lelaki (i think he's around 30 to 35 years old) datang tnya pasal bas ke taman perling..aku mana la tau betul selok belok di jb ni..so,aku ckp la aku x tau..rupa2 nya dia org sandakan..dia pnya la excited jmpa org borneo (aku la tu) di tengah2 jb tu..aku teda perasaan pun,sbb biasa suda jmpa org2 borneo di semenanjung ni..then,bnyk la dia bercakap,tp aku buat layan ndak layan jak la,.yala,bukan aku knal pn org tu..tp maniskan muka jak la..hehehe

all of sudden,dia tnya soalan yg boleh la dikatakan menyentap hati la jugak.."awak ni fobia nak ckp dgn lelaki ke?"..aku speechless la time tu..terus la dia membebel di situ,.dia ckp communication dgn org luar tu sgt penting,.aku apalagi,.panas telinga beb..dalam hati aku ckp "what the h*** org ni, suda la baru jumpa bole pulak dia nasihat aku psl communication ni..hei, bro kau tu lelaki, aku ni perempuan..agak2 la..bukan nya aku x tau mau communicate dgn org ni..tp pandai2 la pilih tempat,.kalau setakat jmpa baru beberapa minit tu,what do you expect from me?bermesra mcm aku ckp dgn kwn2 boys aku..jgn harap la bro..tambah2 lg jmpa di tgh2 bndaraya jb yg terkenal dgn statistik crime yg sgt tinggi ni"..nasib baik aku kutuk dlm hati jak..kalau dah tercakap time tu jg mmg meletup la aku..

then,baru aku tau yg dia tu seorg polis yg ditugaskan ke jb..status polis tu tidak akn membuat aku percaya dgn semua org..even polis skrg ni pn,ada jak yg buat jenayah..lps dia bebel2 tu,aku terus blah dr tmpat tu,.dalam hati,aku berdoa supaya x jmpa lagi org mcm dia ni..naik bas jak,terus aku tertidur smpai tersesat ke u-mall..hahahhaha


moral of the story:
  • jgn mudah percya dkt org yg baru jmpa..
  • don't judge people easily if u know nothing about them (like the man that i've story)
  • sabar separuh drpd iman..hehehe
  • jgn tidur dlm bas awam,.nanti x sempat smpai ke tempat yg dituju..hahahah

No comments: