Sunday, April 17, 2011

roller coaster

pagi ahad yang sangat menenang kan. Alhamdulillah.. hari ni dapat tengok suasana pagi yang segar. dan terus datang idea nak buat entry pagi-pagi ni. hehe

em, sebenanryna last week aku godam-godam sikit laptop aku ni. then, tiba-tiba terjumpa satu gambar time trip kat melbourne last year. tadaa..



hahaha..tak ada la menarik sangat kan gambar ni? actually, time ni kite orang kat Luna Park, Melbourne. ala-ala taman tema gitu. dah nama pun jalan kat negara orang mesti nak try semua benda kan? tak melepaskan peluang, masuklah jugak Luna Park ni. "kite main satu game je la. mahal kot."

serius mahal. yela satu game 9 ke 10 dollar Aus. tak ingat dah. yang penting $1 aus = RM 3 ok..!! 
setelah perbincangan selesai, semua decide nak main roller coaster. hehehe excited kot. sebab kat malaysia pun aku tak pernah naik roller coaster. tengok orang lain naik macam best je. really super duper excited aku ni. tengok je la gambar kat atas tu. muka-muka ceria sebelum roller coaster bergerak. hahaha

gambar hiasan : macam ni railway roller coaster kat Melbourne Luna Park tu. tapi kite orang naik time malam. so, cantik sikit pemandangan bila banyak lampu-lampu.

you know what? lepas turun tu rasa macam menyesal pun ada jugak naik benda alah tu.
seram kot !! macam nak terkeluar isi perut time dia jatuh dari tempat tinggi ke rendah dengan kelajuan yang tak tau berapa meter sesaat. huaaa!!!!!!!  memang sepanjang tu menjerit je. tapi, aku tengok budak lelaki team kite orang selamba je. siap boleh angkat tangan lagi time roller coaster tu turun dengan laju. aku dah tak terfikir nak buat benda-benda tu semua sebab asyik menjerit je.


fobia kot. hahaha  lepas ni aku rasa aku dah tak nak naik benda-benda macam ni. cukuplah sekali aku dapat pengalaman tu. kepada sesiapa yang belum try tu, bila nak try? its fun actually. kalau nak hilangkan tension, boleh la naik benda tu sampai terkeluar anak tekak. hehe  (^_^)

No comments: