Saturday, January 14, 2012

cerita hot 13 Januari 2012

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia kepada semua reader yang singgah di ruangan ini. :)

Hari ni ada benda yang aku mau share. jom tengok gambar bawah ni. 


Yang aku highlight dengan kotak merah tu adalah kata2 yang dikeluarkan daripada seorang hamba Allah kepada kawan aku yang post status ni. Dan luckily post ni dapat "like" yang memberangsangkan. Bukan like perkataan awal2 tu, tapi like kenyataan yang kawan aku ni buat.

First2 tu, nda tau mau bagi reaksi macam mana time baca benda ni. mau ketawa guling2 pun ada sebab nda sangka ada juga mahasiswa yang nda kenal lagi Malaysia ni. Mau marah pun ada sebab dia macam pandang rendah jak dengan keadaan di Sabah tu. 

Oh ya, kawan ni satu U dengan aku. Maka, orang yang mengeluarkan kata2 di yang dikotak kan tu jugak adalah mahasiswa UTM. what a shame! Nah, kan tertonjol sudah kebodohan diri sendiri bila kau cakap begitu. Itulah, bila fikiran terlampau sempit kan. Macam2 suda mitos yang keluar. Nda da gaya macam mahasiswa suda. Menangis ba kali cikgu yang ajar dia Geografi dulu menengok pelajarnya terlebih gaya macam "katak di bawah tempurung" tu.

Aku mau petik kata2 daripada Hot.Fm ni. Bagi sedar sikit rakyat Malaysia di luar sana yang masih kolot:

" ...................Kata 1 Malaysia. Tak kan la itu pun tak tahu. Tak guna kalau kat IC tu je yang tertulis warganegara Malaysia kalau keadaan negara sendiri pun tak tahu."

Serius, ayat ni daripada petikan iklan dalam Hot.Fm. Bukan rekaan semata-mata, ok? :) Sesuai kan ayat purple tu untuk orang2 yang masih kolot tu. Kalau aku yang berada di tempat kawan aku ni, memang kena laser terus. hahaha Jom ba bercuti jalan2 pi Sabah. Baru kau tau Sabah tu macam mana. Jangan suka buat kesimpulan sendiri. Nanti diri sendiri yang malu. Nda guna kalau mau berebut2 join GOP pi luar negara kalau pasal negara sendiri pun nda tau. Malu beb. 

Kau patut risau bila pi jalan2 di luar negara. Nanti mana tau la kan, ada mat salleh yang suka melancong ni tanya pasal Sabah atau Borneo. Nda kan kau mau garu2 kepala time tu mencari jawapan. Jangan jak sampai terkeluar "Oh, Kota Kinabalu is located in Indonesia". Itu memang mau kena kasi makan sup selipar. hahaha

Fikir2 dan renungkanlah wahai penduduk Malaysia sekalian.


Sekian untuk hari ini. jumpa lagi.:)

p/s: Credit tu akip. Sori aku printskrin status mu ni. Menarik pula untuk dibincangkan. hehe

No comments: