Friday, January 6, 2012

kenapa susah nak "forget" walaupun dah "forgive"?

Salam. Bertemu Kembali.

Forgive and then forget. Selalu dengar kan benda alah ni. Tapi, aku rasa hampir semua orang hanya sanggup sampai tahap forgive kot. Nak forget terus tu memang susah. Lain lah kalau memang dah nyanyuk.:P
It's depend on situations jugak kalau nak forget terus ni. Nama pun manusia kan. susah nak hilangkan perasaan negative tu dalam hati. 

Konon2 nak forget everything la after give forgiveness, tapi that's always something yang ala2 duri tertinggal kat dalam hati kan. Yeah. Aku ada pengalaman juga dalam2 hal macam ni. A lot jugak la kan. Aku memang dalam hati ada taman sikit. hahaha :D  

2 sebab kenapa aku susah sikit nak forget someone/something yang make me hurt inside :

1. Terasa dikhianati. Depan2 memang baik and layan everything. Suddenly, dapat tau that person do something untuk buat aku jatuh tersungkur demi kepentingan diri sendiri. @#$%^&*

2. You make me felt like a 'murahan' girl/friend. Bila nak, cari aku. Bila dah bosan mula lah nak kutuk2 macam aku tak ada perasaan kan. Our close relationship doesn't mean we need to tease each other with the "stupid" joke. 



Sedih kot bila benda2 ni jadi. Luaran, memang nampak macam tenang dan mudah nak maafkan orang. Tapi, dalam hati Tuhan je yang tau. ;( 

Anyway, me myself still try to improve kekurangan diri ini. Try untuk easily forget what happen in the past. Setiap manusia pun berpeluang untuk berubah, kan? InsyaAllah. :)


No comments: