Sunday, August 8, 2010

lawak...=)

OH CUCU
Seorang cucu dibawa atuknya ke pejabat pos. Selepas membeli setem, si atuk menampalkannya pada bucu sebelah kanan sampul surat tersebut. Si cucu bertanya apabila melihat atuknye memasukkan sampul surat itu ke dalam tong merah di depan pejabat pos.
Cucu : Atuk buat apa tu?
Atuk : Bagi surat kat kawan.. dah lama tak jumpa, nak tanya khabarlah.
Cucu yang kehairanan bertanya lagi..
Cucu : Kenapa kawan atuk duduk dalam tong merah tu?
Atuk : &^$#@?????????!!

KENCING
 Pada suatu hari di sebuah hospital terkemuka terdapat dua orang pesakit kencing manis yang akan menjalani pemeriksaan kesihatan duduk menunggu giliran mereka. Sedang asyik menunggu, tiba-tiba datang seorang nurse menolak pesakit menuju ke ICU sambil berkata “Kecemase, kecemase, silo beghi lalue..”.
Pesakit 1 : Nasib baik kita hanya sakit kencing manis.
Pesakit 2 : Yela..kalau kencing masam tentu da ke ICU kita..















MATH
Malam Khamis, ayah Qaiz bertanya..

Ayah : Qaiz, nape teruk sangat ujian math (matematik) kau bulan ni??
Qaiz : Tu salah Cikgu la.
Ayah : Cikgu???!!
Qaiz : Ha’ah. Hari Isnin cikgu cakap 1+5=6.
Ayah : Betul lah tu.
Qaiz : Kalau betul, nape hari Selasa cikgu cakap 3+3=6. Hari Rabu lain pulak, 4+2=6.
Kalau cikgu pun tak tahu mana satu yang betul, Qaiz lagi lah tak tahu.
Ayah : *^%$#@!!##?? 9sambil menggigit-gigit kertas ujian anaknya)

TAK FAHAM

Di sebuah sekolah kebangsaan pada awal tahun persekolahan, cikgu akan menemuramah murid-murid di dalam kelas untuk mengenali mereka.

Cikgu : Baiklah murid-murid, sekarang cikgu nak tanya nama sorang demi sorang. Okey, siapa nama
kamu?
Amar : Nama saya Amar Syakirin bin Hamid.
Cikgu : Kamu ada berapa beradik?
Amar : Saya ada tiga beradik.
Cikgu : Adakah kamu anak sulung?
Amar : Nama ayah saya bukan Sulung. Tadi kan saya dah cakap, ayah saya bernama Hamid.
Cikgu : Sulung tu maksudnya anak yang paling tua. Adakah kamu anak yang tertua?
Amar : Saya baru masuk darjah 1, takkan dah tua kot. Kalau cikgu boleh la kata tua, sebab memang
tua pon.
Cikgu : Aduh..kalau ada dua tiga lagi murid macam ni boleh magrain kepala otak aku...


No comments: