Saturday, November 27, 2010

semangat yang hilang

aku memang tak suka kalau benda ni terjadi di saat-saat akhir..semangat hilang...

aku memang nak score tuk exam..tapi..
bila aku paksa diri aku study,..tangan aku lancar je buat latihan subjek energy balance..hakikat nya, otak aku tak tahu merayau ke mana..buat latihan sekadar memuaskan hati yang aku tengah study....

bila aku sibuk menghafal formula fluid mechanics,.ya..memang tengah menghafal..tapi dengan raut wajah yang tiada perasaan...entah ingat ke tak apa yang aku hafal tu......

ke mana hilang nya semangat aku...??

Semangat Yang Hilang

Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata

Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam


 

No comments: